Met de Bourgondische Renaissance als inspiratiebron, was de uitdaging om de rijke geschiedenis van Mechelen te vertalen naar een moderne, culinaire ervaring die toeristen aantrekt en betovert. Hoe maak je een historisch verhaal relevant en toegankelijk voor hedendaagse bezoekers?
Visit Mechelen
Mechelen is een stad met een rijk Bourgondisch verleden. Een sterke toeristische strategie was er al, maar Visit Mechelen zocht nog naar een manier om de verhalen beleefbaar te maken.

Uitdaging: het culinaire verhaal van Mechelen tot leven brengen.

Aanpak: een mond vol geschiedenis.
Foodarcheoloog Jeroen Van Vaerenbergh ontwikkelde samen met twaalf Mechelse culinaire ondernemers een reeks lekkernijen geïnspireerd op historische ingrediënten. Wij brachten deze verhalen tot leven met een krachtige visuele identiteit, de juiste fotografie en wervende storytelling. Dit alles werd gebundeld in de brochure ‘Mond vol Mechelen’, die bezoekers meeneemt op een culinaire wandelroute doorheen de stad.
Resultaat: een smakelijk verhaal met internationaal bereik.
De implementatie van ‘Mond Vol Mechelen’ is op meerdere niveaus zichtbaar: in een app, op de website en in de brochure. Het project geniet een breed draagvlak en wist ook de internationale pers te betoveren. Unieke verhalen over Mechelen reizen nu ver buiten de landsgrenzen, en zetten de stad als culinaire bestemming van formaat op de kaart.
Hit the spot!
Wij kennen de weg.
