Om een solide fundament en een krachtig merkverhaal te ontginnen, doken we diep in het DNA van uitbaters Koen en Maxim. Hun verbindende kern? Een grenzeloze passie voor wijn. Dit werd de basis van ons merkconcept: wijn is meer dan een product. Wijn is passie. Wijn is emotie. Het roept gevoelens op, vertelt verhalen en verbindt mensen.
Grapeness
Toen twee Limburgse wijnwinkels fuseerden, bouwden wij mee aan een unieke, gedeelde identiteit.

Uitdaging: één sterke identiteit uit twee wijnwinkels.

Een vurige visuele en verbale identiteit.
Het beeldmerk - de Grapeness swirl - verbeeldt de wals in het glas, de intensiteit van smaak en het samenspel van aroma’s. Swirls of passion? Tears of joy? Misschien allebei. Het vangt de ziel van Grapeness – een merk dat wijn niet ziet als een product, maar als een beleving.
De kleuren en typografie versterken die beleving. De combinatie van lettertypes speelt met het contrast tussen emotie en vakmanschap, precies zoals goede wijn dat doet.
De tone of voice spreekt dezelfde taal. Wijn kan sprankelen, troosten, intens en krachtig zijn of juist zacht en subtiel. Die emoties brengen we tot leven in expressieve brand quotes zoals La dolce fucking vita en La vie en bloody rose – vol karakter en met een knipoog naar de wijnlanden waarmee Grapeness samenwerkt.
Een bezoek aan Grapeness is meer dan shoppen; het is een beleving. Het draait om de emoties die een fles kan oproepen. Of je nu een kenner bent of gewoon iets nieuws wil ontdekken, Koen en Maxim begeleiden je met verhalen, passie en een vleugje rebellie.

Resultaat: een schitterende doorstart en een groeiend merk.
Grapeness maakte een vliegende start met een succesvol openingsweekend vol bezoekers. Sindsdien groeide de wijnwinkel uit tot een gekend Limburgs merk met een trouwe fanbase. Grapeness is een gevestigde naam geworden, die een breed publiek aanspreekt en blijft groeien.
Hit the spot!
Wij kennen de weg.
